fredag 27 mars 2015

Varför?

Varför har jag så många lampor? Jag hittar dem undanstuvade lite här och där, med eller utan skärmar. Vissa är inte använda på flera år, andra visste jag nog inte ens att jag hade. Undrar hur det gick till?

Och varför i allsindar har jag så många ljuslyktor i varierande storlek? De jäklarna ploppar upp överallt! Speciellt de där små ljuskopparna från Ikea som jag verkar ha i regnbågens alla färger. Nä ut med dem bara - de ska inte ligga här och ta plats och dra åt sig energi på fel sätt!

För att inte tala om stenarna! Ni vet de där släta, fina, ljusa dekorationsstenarna? När blev jag så besatt av dem att jag behöver flera små påsar av dem? Nåja - de kan jag nog i alla fall hitta nån plats för i trädgården till sommaren.

Så var det det här med tidningarna... Varför, varför, varför har jag en miljon tidningar undanstoppade både här och där? Förmodligen för att där fanns EN inspirerande bild som jag inte ens vet vilken det var nåt år senare. Nä ut med skiten! (Tur att återvinningen är nära)

Väskorna som var min stora svaghet har jag begränsat ner till tre i antalet. Men återigen kommer varför-frågan. Varför hade jag från första början köpt på mig typ 20-30 stycken?

Och så nästa varför... Varför har jag samlat och sparat på sängkläder, handdukar och badlakan som är så slitna, urtvättade och fula så att jag vägrar att ha den framme? Ibland måste det ju ändå vara befogat att bara kasta ut nåt och köpa hem fräscha, fina set som används, istället för att ha en fin uppsättning när man väntar gäster och en hel massa handdukar/badlakan som får en att vilja blunda när man går in på toan.

Mitt sista varför för dagen är följande:

Varför i hela fridens dar har jag köpt en ciljon halsband och armband när det i princip bara är ringar jag använder?!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar