lördag 28 mars 2015

Köplust minimerad!

En mycket positiv bieffekt av mitt köpstopp och min store rensning hemma är att jag inte längre har lust att shoppa bara för shoppandets skull. Och att jag inte släpar hem en massa "fynd". Prydnadssaker har jag i stort sett slutat att ens titta på, jag vet ju var de hamnar - intryckta i ett skåp och snart på en köp & säljsida nära dig. ;)

Köpstoppet i sig har jag inte längre som ett "tvång". Det behövs inte längre eftersom jag numera frivilligt avstår från att köpa prylar.

Ett tips till er där ute är faktiskt att INNAN ni köper nåt fundera på var den ska stå, vad du behöver plocka bort för att få plats med den, OM saken verkligen passar in färg- och stilmässigt osv. Ni kommer att upptäcka att när man börjar filtrera så är det så mycket lättare att avstå från att köpa saken/sakerna.

Jag hänger fortfarande på stadens secondhandbutiker (framförallt med min far - det är som våran "far och dotter grej". Men jag köper inte speciellt mycket grejer. Faktiskt nästan ingenting alls, absolut inga prydnadsgrejer eller väskor i alla fall.

Det här med att rensa skåp, lådor, garderober osv är rätt besk medicin. Dyrköpt sådan. Men nyttig. Jag hoppas att den sura eftersmaken sitter i länge så att lusten att köpa på mig massa pryttlar håller i sig länge, länge, länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar