tisdag 21 april 2015

Rensandets baksida.

Jag har varit jätteduktig på att rensa bland alla mina saker hela vintern. Även i skolådan. Jopp. Ut med alla gamla nötta skor, ut med allt som satt dåligt, ut med allt med klack eftersom jag inte klarar av att gå i dem. Ja ut med det mesta.

Sååååå..... det blev plötsligt ett litet problem.

Våren är här, fötterna vill ha lite frihet och slippa packas ner i vintervarma skor och då blev det ju dags att gräva fram sommardojjerna. OM jag nu haft något att ta fram vill säga. Men nä då, det enda som fanns kvar var ett par strandsandaler. Jag vet också att jag har ett par ballerinor nånstans, eller tror att jag vet i alla fall för än lyser de med sin frånvaro.

Så vad göra?

Köpa skor såklart. Hur det nu än är så är det varken skönt eller tjusigt att springa omkring barfota en hel sommar. Fortsättningsvis kommer då valet: ett par nya skor eller flera par billiga?

Jag är ju trots allt kvinna och vill variera mig lite så det senare alternativet lät vettigt för mig. Nu har jag två par tygskor, ett par "finare" sandaler och ett par nya ballerinor inköpta för den ofantligt höga kostnaden av -håll i er nu - 140 kr!

Och nej det är inte gamla sunkiga skor. Det är nya fina skor med prislappar osv kvar. Köpta via facebooks köp & säljsidor och på second hand. Det gynnar mig med en iver att dra ner på kostnader och det gynnar säljaren som får en slant. Och miljön också för den sakens skull. :)

Ha en bra dag och fynda på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar